Retrodesign en waterstof gaan prima samen! Zie hier de SCG009

Hoe herken je een waterstofauto? Kijk eens naar de Toyota Mirai en zie dat het niet moeilijk is om een waterstofauto te herkennen. De voorbumper en achterkant zijn erg uitgesproken. Bij de eerste Hyundai FCEV, de ix35 was dat lastiger. De grote grille ten opzichte van de ‘normale’ ix35 verraadde hem destijds. Zijn opvolger, de Hyundai NEXO, herken je echt wel. Hij lijkt niet op een andere Hyundai en heeft een bijna futuristisch uiterlijk. Maar heb je de SCG009 concept al gezien?

SCG Italiaans, Duits of Amerikaans?

Eerst even iets over Scuderia Cameron Glickenhaus. Je zou denken dat een Italiaans bedrijf is gezien de Scuderia in de naam. Glickenhaus is Duits of Oostenrijks, maar vergis je niet. De voornaam van de eigenaar is zo Amerikaans als wat: James Glickenhaus. Het is dan ook een Amerikaans bedrijf.

Glickenhaus bouwt snelle en indrukkende race- en straatauto’s. Er zit voor iedereen wel wat tussen (persoonlijk ben ik fan van de SCG007). Hun nieuwste aanwint, de SCG009, is nu nog een conceptcar, maar is indrukwekkend! De SCG009 is een combinatie van futurisme én nostalgie. Op hun Facebookpagina is hij een paar dagen geleden aangekondigd en laat misschien wel zien welke designkant SCG op gaat. Qua specificaties is er nog niet heel veel over bekend.

4.500 kilometer zonder te tanken

Wat wel al bekend gemaakt is, is dat het waterstof aangedreven auto wordt. De range is misschien nog wel veel indrukwekkender dan zijn uiterlijk. Glickenhaus geeft namelijk aan dat de SCG009 2.795 miles kan rijden zonder waterstof te tanken. Van New York naar Los Angeles zonder te tanken. Dat is 4.500 kilometer… Dat is ook wel het leuke aan conceptcars, je kunt veel roepen over de prestaties maar bij de uiteindelijke onthulling is er vaak alweer veel gewijzigd.

Retro all the way SCG009

Neemt niet weg dat de SCG009 er super uit ziet! Veel retroaccenten zoals de naar binnen vallende schaalvelgen, de bijna vlakke voorruit en de half dichte wielkasten (welke we vroeger bij de Citroën SM zagen, maar ook bij toekomstige Lightyear zullen zien). Het zal bij deze waterstofsportauto niet de vraag zijn óf deze designaccenten ook op het productiemodel te zien zullen zijn, maar meer of we ooit de SCG009 live zullen zien. Hoop doet leven!

Tags

(advertentie)

Gerelateerde inhoud

(advertentie)
Ingediend door Edo Smit op