Ook General Motors kijkt nu naar toepassing van waterstofaandrijflijnen voor personenauto's en bestelvoertuigen, aldus H2 View.
General Motors is een van de grootste autofabrikanten ter wereld en heeft geen waterstof brandstofcel auto's in haar aanbod. Maar Charlie Freese, operationeel directeur van het brandstofcelbedrijf van GM, zegt dat er plannen zijn voor andere toepassingen van deze brandstofcellen.
"Ik denk dat het spannend is dat we proberen om de problemen van onze afnemers op te lossen met een duurzame business case", vertelt Freese aan H2 View.
"Het is moeilijk om snel op te schalen en de infrastructuur en de productfolio uit te breiden. dus door te concentreren ons op grotere toepassingen die een hoge uptime vereisen, zware ladingen dragen en snel tanken, zoals Class 8-vrachtwagens, kunnen we de volumes verhogen, terwijl de kosten voor waterstof worden verlaagd, waardoor het ook in kleinere toepassingen betaalbaarder wordt. We pleiten ook voor waterstof die wordt opgewekt voor lokaal gebruik en helpt bij het opzetten van de infrastructuur en mobilteitsoplossingen."
GM zoekt naar oplossingen voor schone energie in het hele spectrum van verschillende voertuigsegmenten. Waterstof lijk het meest logisch, waarbij begonnen wordt met grote bedrijfsvoertuigen. GM kijkt naar een duurzaam waterstof brandstofcel-ecosysteem voor toepassingen op land, zee en in de lucht.
Check ook onze H2 Garage op eerdere waterstofautoprojecten van GM.