De toekomst van waterstof volgens Hyundai

Hyundai investeert flink in waterstof. Maar ze weten ook dat niet alleen de hoofden maar ook de harten van mensen moeten aanspreken. Dat zou een verklaring kunnen zijn waarom ze een challenge hebben uitgeschreven voor studenten van het Istituto Europeao di Design (IED) in Italië. Hun opdracht: vertaak de visie van het merk "Progress for Humanity" naar een compacte sportwagen met een waterstofaandrijflijn en een lengte van 4,4 meter.

De 43 studenten uit 11 landen kregen naast begeleiding van hun docenten ook hulp van het Europese design team van Hyundai: Thomas Bürkle (hoofdontwerper), Eduardo Ramirez (hoofd exterieurontwerp), Nicola Danza (exterieurontwerpmanager) en Davide Varenna (senior exterieurontwerper). De laatste twee zijn oud-IED-studenten.

"Jonge talenten kunnen een cruciale bijdrage leveren aan het ontwerpontwikkelingsproces. Hun disruptieve invalshoek kan het verschil maken, ondersteund door de technologische knowhow van Hyundai. We zijn erg blij met deze nieuwe samenwerking met IED Turin, waarbij de studenten interpreteerden onze opdracht met grote toewijding en ontwikkelden uiteindelijk zeer interessante oplossingen en echt innovatieve ideeën"

Thomas Bürkle, hoofdontwerper Hyundai European Design

De inspanningen leverde modellen op voor drie sportwagens: de HYDRONE_01, een sportieve hatchback met flinke invloeden uit de gamewereld, de ASKJA, een crossover waar je ook mee het terrein in kan en de AVA waar de nadruk op aerodynamica ligt.




https://youtu.be/fajA5NoikG0

Tags

(advertentie)
Ingediend door admin op