Hopium is van plan een luxe waterstofsedan op de markt te brengen. Er komen signalen dat het plan gestaag vordert. Eén van die signalen is dat er medewerkers worden aangetrokken voor locaties in Frankrijk en de Verenigde Staten van Amerika.
“Werken bij Hopium betekent willen bouwen aan de toekomst. Hopium is veel meer dan een nieuwe autofabrikant, het is een toekomstgericht merk dat graag de deuren wil openen naar nieuwe manieren van denken en het voorstellen van mobiliteit. We zetten ons in voor het behoud van de planeet, onze belangrijkste inspiratiebron. We willen ons omringen met talenten die deze waarden delen en willen investeren in een omvangrijk project”, zegt CEO Olivier Lombard.
Hopium is een Franse autofabrikant die op de beurs van Parijs is genoteerd. Het merk is in 2019 opgericht door jongste winnaar van de 24 uur van Le Mans. Het heeft als missie de ontwikkeling van de eerste high-end sedan op waterstof.
Olivier Lombard rijdt al zeven jaar in raceauto’s op waterstof, wat hem de meest ervaren waterstofracer maakt. De race werd als openluchtlaboratorium gebruikt, waardoor Olivier Lombard en zijn team mogelijk na konden denken over nieuwe mobiliteitsoplossingen om oplossingen te verzinnen voor de hedendaagse milieu-uitdagingen. Terwijl de transportsector alleen verantwoordelijk is voor 20% van de uitstoot van broeikasgassen, positioneert Hopium zichzelf als een speler in klimaatverandering door een emissievrij voertuig aan te bieden dat wordt aangedreven door verbeterde technologieën.
Hiervoor heeft het bedrijf een team van experts samengebracht op het gebied van brandstofcellen, automotive engineering en geavanceerde technologieën zoals de blockchain. In oktober 2020 kondigde Hopium de lancering aan van zijn eerste model, Hopium Māchina, waarvan de commercialisering gepland is voor 2025.
In Frankrijk zijn er 63 vrij te verkrijgen banen, van elektro engineer tot Active Safety Specialist. In de Verenigde Staten zijn er vier: driemaal wordt er gezocht naar Blockchain Engineer, en er wordt om een Senior Talent Acquisition Partner in Los Angeles gevraagd.
Hopium wil in de toekomst de automobielsector revolutioneren door middel van waterstof, door een deugdzaam, geavanceerd technologisch voertuig te bedenken, ten dienste van de mensheid. Het merk wil zo de dialoog tussen natuur en innovatie herstellen.
Reacties