Renault maakt ook van de Master een variant met een brandstofcel. Die zorgt voor een aanzienlijke verhoging van de actieradius.

In 2021 kondigde Renault aan om de ontwikkeling met Plug Power voort te zetten. Medio 2021 moeten deze lichte bestelvoertuigen op de markt komen.

De Master krijgt een range extender met een vermogen van 10 kW. In tegenstelling tot de Kangoo krijgt de Master twee waterstof tanks. Die bevatten 56 kWh aan energy om de 33 kWh batterij mee bij te laden.

Zodra de batterij op 80% van zijn capaciteit komt, begint de brandstofcel bij te laden. Een bijkomend voordeel is dat de warmte van de brandstofcel benut kan worden voor de verwarming van het interieur. Daardoor wordt effficiƫnter met de energie van de batterij omgegaan.

Het bereik neemt daardoor ten opzichte van de versie zonder batterij toe van 120 naar 350 kilometer. Dat is bijna een verdrievoudiging.

De Master heeft een laadvolume van 20 m3 en kan 1.200 kg vervoeren. Tanken kan op 700 bar.

(advertentie)
(advertentie)
(advertentie)