Waar kun je waterstof tanken

(advertentie)

Waar kun je waterstof tanken?

Wat kost het? En welk station heeft de beste beschikbaarheid?


Gepland

19

Realisatie

4

Operationeel

27

Gepland

-

Realisatie

-

Operationeel

7

Gepland

-

Realisatie

-

Operationeel

1

(advertentie)

Wat kost waterstof?

Waar Oplopend sorteren Prijs Beschikbaarheid
Wilrijk € 9.99 /kg
Average: 4.7 (3 votes)
Vissers Energy - Horst € 17.95 /kg
Average: 4.5 (2 votes)
TotalEnergies Veldhoven € 19.95 /kg
Nog geen stemmen
TotalEnergies Utrecht € 18.95 /kg
Average: 1 (2 votes)
TotalEnergies Capelle ad IJssel € 18.95 /kg
Average: 1.5 (2 votes)
TotalEnergies Breda € 19.95 /kg
Average: 2 (1 vote)
TotalEnergies Arnhem € 18.95 /kg
Average: 2 (1 vote)
Shell Ruygen Hoek € 25.00 /kg
Nog geen stemmen
Shell Amsterdam Westpoort € 25.00 /kg
Nog geen stemmen
OG Hoofddorp € 23.00 /kg
Average: 5 (1 vote)

Wijziging gezien?

Geef het ons door! redactie@h2rijders.nl.


(advertentie)

Welk merk heeft de meeste operationele waterstoftankstations?

Wijziging gezien?

Geef het ons door! redactie@h2rijders.nl.

HRS - Operationeel (NL)

Druk Beschikbaarheid
Vissers Energy - Horst 350 bar, 700 bar
Average: 4.5 (2 votes)
TotalEnergies Veldhoven 350 bar, 700 bar
Nog geen stemmen
TotalEnergies Utrecht 350 bar, 700 bar
Average: 1 (2 votes)
TotalEnergies Capelle ad IJssel 350 bar, 700 bar
Average: 1.5 (2 votes)
TotalEnergies Breda 350 bar, 700 bar
Average: 2 (1 vote)
TotalEnergies Arnhem 350 bar, 700 bar
Average: 2 (1 vote)
Shell Ruygen Hoek 700 bar
Nog geen stemmen
Shell Emmen 350 bar
Nog geen stemmen
Shell Amsterdam Westpoort 700 bar
Nog geen stemmen
OG Hoofddorp 350 bar, 700 bar
Average: 5 (1 vote)
OG Assen 700 bar
Nog geen stemmen
OG Amsterdam 350 bar, 700 bar
Nog geen stemmen

HRS - In realisatie (NL)

HRS - Gepland (NL)

Universiteit van Houston: 'Waterstofauto's kun je overal in steden toepassen'

De Universiteit van Houston is optimistisch over waterstof-brandstofcelauto's en noemt ze een concurrerend en milieuvriendelijk alternatief voor traditionele benzinevoertuigen.

De auto's passen bij Houston, dat vol zit met verkeer en opstoppingen. Maar ze zijn ook goed voor de wereldgemeenschap, die vastbesloten is om het koolstofgehalte te verminderen.

Labels

Homepage

De Universiteit van Houston is optimistisch over waterstof-brandstofcelauto's en noemt ze een concurrerend en milieuvriendelijk alternatief voor traditionele benzinevoertuigen.

De auto's passen bij Houston, dat vol zit met verkeer en opstoppingen. Maar ze zijn ook goed voor de wereldgemeenschap, die vastbesloten is om het koolstofgehalte te verminderen.

Verbrandingsmotoren op waterstof lijken het ei van Columbus. Ze zijn veel minder duur in de aanschaf dan brandstofcellen, er is geen zwaar batterijpakket nodig en je hoeft geen extreem zuivere waterstof te gebruiken. In de subsidieregeling Waterstof in Mobiliteit (SWiM) is de H2ICE nadrukkelijk genoemd.

zepp.solutions, een toonaangevend Nederlands bedrijf gespecialiseerd in waterstof-brandstofceltechnologie, heeft een subsidie van € 1,98 miljoen van het Europese Just Transition Fund (JTF) toegewezen gekregen voor de bouw van een geavanceerde fabriek voor de productievan brandstofcelsystemen.

Hoe zit het met de uitstoot van waterstofverbrandingsmotoren?

Verbrandingsmotoren op waterstof lijken het ei van Columbus. Ze zijn veel minder duur in de aanschaf dan brandstofcellen, er is geen zwaar batterijpakket nodig en je hoeft geen extreem zuivere waterstof te gebruiken. In de subsidieregeling Waterstof in Mobiliteit (SWiM) is de H2ICE nadrukkelijk genoemd. De keerzijde is dat het verbruik iets hoger is dan dat van een brandstofcel. En dat er stikstofoxiden (NOx) vrijkomen bij de verbranding.

Labels

Vos Transport ontwikkelt samen met VDL en Toyota een waterstoftruck

De Vos Transport Groep ontwikkelt samen met VDL Special Vehicles een truck voor zwaar transport. Vos maakt daarbij gebruik van een brandstofcel van Toyota. Samen met Toyota Motor Europa werken Vos en VDL aan het verduurzamen van de logistieke sector.

Vos Transport

Vos heeft vestigingen in Deventer, Groningen, Ittervoort en Alblasserdam. In totaal hebben ze 450 trucks rondrijden. Daarvan rijdt inmiddels een groot percentage op biodiesel (HVO100).